Radost Uskrsa u zajednicama vjernika
U svim je crkvama širom Hrvatske bogatim uskršnjim programima, prožetim pjesmom zajednice, doprinosima djece i mladih, crkvenih zborova i nadasve Riječju o Uskrslome, proslavljen blagdan Uskrsa. Donosimo nekoliko naglaska iz propovijedi u Osijeku, Andrijaševcima, Zagrebu, Rijeci, Splitu, Sisku Dubrovniku i Šibeniku.
Pastor osiječke baptističke crkve i predsjednik SBC-a, p. Toma Magda podsjetio je na evanđelista Mateja koji nam u svom Evanđelju oslikava novu prirodu Kraljevstva Božjeg. Uskrsnuće je fantastičan, iznad svega radikalan događaj koji u isti mah proizvodi i strah i radost. Uskrsnuće pokazuje da su ljudske institucije utemeljene na moći i ponosu izopačene i protivne Božjem Kraljevstvu u kojem „najmanji“ uvijek dobiju prvo mjesto. Tako na grobu rano ujutro nalazimo dvije Marije koje su prema Thomasu Longu „i ne znajući prešle granicu te ostavile stari svijet u kojem je nada u stalnoj opasnosti, sila određuje što je pravo, mir ima malo prilika, bogati se sve više bogate, a slabi svi prije ili kasnije trpe pod jednim ili drugim Poncijem Pilatom, svijet u kojem mrtvi ostaju mrtvi, te su ušle u svijet uskrsnuća i života koji ostavlja bez daha.“
Dvije Marije su imale dovoljno vjere i hrabrosti krenuti protiv sustava koji je opresivan i nepravedan i kojeg simbolično predstavljaju stražari na grobu. Uskrsnuće pokazuje da Božji novi radikalni svijet ruši stari sustav: 'stražari postadoše kao mrtvi.' To se događa onima koji se suprotstave Božjem svrhovitom pozivu. S druge strane dvije Marije bivaju pozvane i poslane objaviti najveću vijest ikad: Isus je uskrsnuo. Sve ima smisla, Bog vlada, život je progutao smrt.
Zaključio je pitanjem: 'Stojimo li s Pilatom (ljudskim nepravednim sustavom), s malovjernim apostolima koji u nedjelju ujutro sjede zaključani i očajni ili s dvije Marije koje vjerom idu protiv sustava, susreću Uskrslog Pobjednika i bivaju pozvane u njegovu službu naviještanja novoga svijeta?
U nedalekim Andrijaševcima pastor David Dobutović je govoreći iz teksta u Ivanu 20 isto apostrofirao Mariju koju na grob dovodi tuga zbog gubitka voljene osobe. Isus koji je oslobodio Mariju od sedam zlih duhova i primio je u svoj krug prijatelja. Nije očekivala da će Isus uskrsnuti, kao ni njegovi učenici. I sada, kada je grob prazan, njena tuga je još veća. No Isus nije izabrao učenike, niti svoju majku kao prve svjedoke praznog groba
i uskrsnuća, već "nevažnu" osobu kojoj je puno oprošteno i koja ga ljubi. Pozvavši je po imenu, njenu tugu zamijenila je radost.
'Mi smo', rekao je pastor Dobutović, 'oproštenjem grijeha pozvani u Isusov krug prijatelja i slobodni smo živjeti. Danas živimo u ovoj slobodi po vjeri u prazan grob', zaključivši propovijed.
Pastor druge zagrebačke baptističke crkve u Malešnici, Mihal Kreko kao predložak svoje propovijedi uzeo je 8. poglavlje poslanice Rimljanima i istaknuo kako su trpljenje i slava pripadaju neodvojivi. Prvoj pripada ova epoha, dok je slava pridržana vremenu koje dolazi. Patnja i slava se ne daju usporediti, a odnose se kako na djecu Božju tako i na cjelokupno stvorenje koje će jednoga dana doživjeti konačnu slobodu zajedno s onima koji su Božji.
Riječka je baptistička crkva slušala riječi pastora Giorgia Grlja. Poslužio se riječima apostola Pavla zapisanima u 1 Korinćanima u kojima on jasno daje do znanja svoj zadatak: propovijedati Krista raspetoga, da bi završio poslanicu s veličanstvenim 15 poglavljem o uskrsnuću. Krist je sve ono što Bog ima i želi podijeliti s čovjekom. On nam je Božja mudrost i sila. 'Ljudska mudrost nije dovoljna za spoznaju Boga, ljudska sila nije dovoljna za čovjekov spas', rekao je pastor Grlj, 'i zato nam je potreban Krist – Božji pomazanik.' (Skraćenu propovijed može se pročitati ovdje: gio.mojblog.hr).
Glavna misao propovijedi pastora Dražena Radmana u splitskoj crkvi bila je iz Ivana 20:15: 'Ženo, zašto plačeš?' Isus nam poručuje: 'Ne, ne moraš plakati, dijete moje...Ne moraš biti očajan... Ne moraš biti osamljen.. u strahu..., poražen...Ne moraš ostati na svojoj stranputici...na križu je sve pribijeno...sve plaćeno... Ja pretvaram očaj u nadu, slabost u snagu... Ja umrlo podižem, oživljavam... Ja imam posljednju Riječ... ja sam Alfa i Omega... Ja sam tvoj uskrsli Gospodin, zar ne...?'
Pastor Daniel MacKenzie u Dubrovniku spomenuo se Pavla apostola koji na kraju svoje propovijedi na Areopagu u Ateni poziva ljude na obraćenje i vjeru te im govori da je Bog uskrisio Isusa Krista kako bi ljudima dao jamstvo (dokaz) da će se po Isusu suditi čitavom svijetu. Možda nam se čini čudno da dokaz može biti nešto što se dogodilo prije toliko godina, no sve prošle događaje, bez obzira na proteklo vrijeme, utvrđujemo na isti način - na temelju vjerodostojnih svjedoka i dokaza. Kako svi ti dokazi i svjedoci koji govore o ukrsnuću Isusa Krista, kao i oni koji govore o njihovoj vjerodostojnosti, govore u prilog Isusova uskrsnuća, te kako u cijeloj antičkoj povijesti nema nikakvih vjerodostojnih svjedoka koji to uskrsnuće niječu dužni smo vjerovati da je Isus uskrsnuo. Pavao kaže: "Ako li Krist nije uskrsnuo, onda je neosnovano naše propovijedanje, neosnovana je i vaša vjera ... ako Krist nije uskrsnuo, bez ikakve je vrijednosti vaša vjera; vi ste još u svojim grijesima ..." (1 Kor 15,14.17) i "Ako ustima svojim priznaješ Isusa Gospodina i srcem svojim vjeruješ da ga je Bog uskrisio od mrtvih, bit ćeš spašen" (Rim 10,9). No, i uz sve spomenute dokaze nećemo imati potpunu sigurnost sve dok uskrsloga i živoga Krista sami ne spoznamo kroz Branitelja kao što je sam Isus - Duha istine po kojemu nam se Isus objavljuje (Iv 14,15-21).