Zagreb, 20. rujna 2025. (IBA) - U dvorani Baptističke crkve Zagreb - Radićeva, u organizaciji Saveza baptističkih crkava i Evanđeoske pentekostne crkve održan je stručni skup vjeroučitelja „Umijeće slušanja“, na kojem je sudjelovalo 60-tak vjeroučiteljica i vjeroučitelja crkava reformacijske baštine te drugih kršćanskih crkava.

Nakon uvodnih riječi pozdrava Svjetlane Mraz, voditeljice stručnog tima za vjeronauk, slavljenje Gospodina predvodio je tim sastavljen od glazbenika iz više baptističkih crkava u Hrvatskoj. 

U prvom dijelu skupa prvo predavanje održao je pastor Baptističke crkve u Petrinji i vjeroučitelj Timothy Ivan Špičak na temu „Bog koji govori i sluša“. Posebno je naglasio kako je Bog savršen govornik i slušatelj te Bog komunicira s čovjekom koji ga treba aktivno slušati, jer Bog želi da ga čujemo, slušamo i djelujemo. Bog, kao posljedicu aktivnog slušanja vrednuje govor, slušanje, poslušnost i djelovanje, kazao je pastor Špičak, dodajući kako je Bog kroz povijest birao načine, kao što su pisana Božja riječ, molitve te posrednike, kao što su svećenici i proroci da bi se vjernici izgrađivali kao aktivni slušači. Zato je važno biti mudar govornik, potrebno je pomno slušati, voljno izvršavati te pravedno činiti zaključio je pastor Špičak.  

Drugo predavanje održala je prof. hrvatskog jezika Danijela Horvat na temu „Aktivno slušanje kao temelj komunikacije“ te je tom prigodom naglasila, između ostalog, kako čuti i slušati nije isto, jer kada čujemo to je fizička aktivnost, dok je slušanje mentalna aktivnost. Profesorica Horvat je istaknula kako je potrebno aktivno slušati jer se time pokazuje interes i briga, bolja je informiranost, kvalitetnija komunikacija te veća suradnja i kvalitetnije rješavanje problema.

U drugom dijelu skupa održana je radionica „Vježbe aktivnog slušanja u nastavi vjeronauka“, koju je vodila učiteljica i vjeroučiteljica Irena Mihaljević. Sudionici skupa su imali prilike kroz nekoliko različitih vježbi na kreativan način provjeriti koliko su sami spremni aktivno slušati. Osobita je vrijednost što sve vježbe u kojima su i sami sudjelovali, vjeroučitelji mogu prilagoditi i primijeniti u radu s vjeroučenicima.  

Robert Bogešić